צור קשר

להורים שלך מגיע יותר!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    מה קשישים באמת רוצים?

    הגיל השלישי מביא עמו שינויים משמעותיים רבים, באורח החיים, במצב הפיזי ועוד. אחד השינויים המשמעותיים ביותר המתרחשים בחייו של האדם הזקן הוא זה הקשור למעגלים החברתיים המקיפים אותו. לאורך חיינו, אנו דואגים לבנות סביבנו מעגלים חברתיים, מעטפת חברתית המספקת לנו ביטחון, הגנה ואושר; אולם בגיל השלישי, מטבע הדברים, מערכת חברתית זו הולכת ומצטמצמת. אנשים יקרים ללבו של האדם הקשיש, אשר היוו גורם משמעותי בחייו, הולכים לעולמם, והפרט חווה סדרה של אובדנים – של בני משפחה קרובים, של חברים ולעתים אף של בן או בת הזוג.

    שינוי משמעותי נוסף הוא זה המתרחש במעגל התעסוקה. הזהות המקצועית שלנו, ודאי בחברה הישראלית, היא מרכזית מאוד בחייהם של אנשים רבים. רובנו, כאשר נצטרך להציג את עצמנו, נבחר להתייחס בראשית דברינו למקצוע שלנו או לתחום בו אנו עוסקים. הפרישה משוק העבודה מהווה, אם כן, טלטלה לא מבוטלת עבור הזהות האישית שלנו. כמובן שגם אורח החיים שלנו אינו חף מהשפעות; הוא משתנה בצורה דרסטית כאשר אנו מפסיקים לעבוד. לפתע שעות רבות בשגרת יומו של הקשיש מתפנות, ולא תמיד נמצא משהו חדש שימלא את החלל. כל אלה מביאים לאחת התופעות הבולטות ביותר כיום, והיא בדידות בגיל השלישי – תופעה שרבים מתמודדים עמה. אז מה קשישים באמת רוצים? כיצד ניתן לזרוע חיוניות בחייו של האדם הקשיש, ולהפוך את גיל הזהב לתקופה שלווה ומיטיבה?

    גיל הזהב – תקופה של פריחה

    כיום, אחד המענים הנפוצים ביותר לתופעה של בדידות בגיל השלישי הוא בתי אבות. בישראל בתי אבות רבים, אשר מופעלים על ידי מגוון חברות פרטיות ומאפשרים לקשישים לחיות בסביבה חברתית ותוססת, המעניקה מענה לכל צרכיהם.

    בבתי האבות שמפעילה חברת מוריה למשל, מקפידים על טיפולים איכותיים, מגוונים וחדשניים אשר מוענקים לקשישים. הסביבה הפיזית בבית האבות נעימה ומטופחת, על מנת להבטיח אורח חיים מיטבי עבור הקשישים המתגוררים במקום, ומתקיימות ללא הרף פעילויות העשרה ובידור אשר מאפשרות לקשישים להתנסות בפיתוח תחביבים שונים, ליצור ולהעביר את הימים בנעימים.

    צפו ברשימת בתי האבות של מוריה

    בבתי אבות רבים, מתמודדים עם הסטיגמות הרווחות לגבי זקנה ומונעים דווקא מתפיסה שהגיל השלישי צריך להוות תקופה של אושר, שלווה ונינוחות. לאחר שנים ארוכות בהן נדרשו הקשישים לקחת אחריות, לדאוג לילדים ולמשק הבית, לעבוד ולהתמודד עם אתגרי החיים, בגיל הזהב הם יכולים לאפשר לעצמם לנוח ולבלות את ימיהם בדיוק כפי שהיו רוצים. הגיל השלישי מהווה לא מכשול או מגבלה אלא דווקא הזדמנות לממש סוף סוף את אורח החיים שתמיד רצו לחיות. חברת מוריה המפעילה מגוון בתי אבות מסייעת בבחירת בית האבות המתאים ביותר לקשיש, זה שמהווה עבורם הזדמנות ומאפשר להם גם להכיר אנשים נוספים בני גילם – אשר מפיגים את הבדידות ומכניסים טעם ועניין לחייהם.

    אלו הדברים שיש לבדוק לפני שבוחרים בית אבות

    ממה נהנים בני הגיל השלישי

    אחת הפעילויות שחשוב ביותר לעסוק בהן בגיל זקנה היא כמובן פעילות גופנית. הדבר נכון לגבי כל גיל, אולם בגיל הזקנה, המעלות של הפעילות הגופנית מתעצמות. לפעילות גופנית בגיל זקנה יש יתרונות בריאותיים רבים: היא תורמת לשיפור התפקוד של מערכות הלב, כלי הדם ומערכת הנשימה; היא מחזקת את השרירים ואת העצמות; היא מצמצמת את הסיכון לנפילות, אשר רווחות מאוד בקרב קשישים; והיא אפילו משפרת את מצב הרוח. לא פלא, אם כך, שקשישים רבים מוצאים את עצמם, גם אם שנים לא עסקו בפעילות גופנית, הולכים לשיעורי התעמלות. אין ספק שמדובר בפעילות חשובה ביותר המועדפת על הקשישים.

    ישנן פעילויות מהנות נוספות אשר חשוב שיהיו חלק מחייו של הקשיש, על מנת לדאוג שלא יחוש בודד וייהנה מתקופה זו של חייו. לדוגמה, בני הגיל השלישי יכולים ללכת לאטרקציות כמו סרטים, הצגות או מוזיאונים, אשר יאפשרו להם לצרוך תרבות, לבלות ממפגש חברתי ולצאת מהבית. גם משחקים כמו משחקי זיכרון, פאזלים, תשחצים וכדומה, יכולים להיות מהנים ומאתגרים במיוחד, נוסף על תרומתם החשובה לשיפור התפקוד הקוגניטיבי ולתחזוקה שלו. אולם אין ספק שעבור קשישים רבים, הפעילות המשמעותית ביותר היא בילוי זמן עם בני משפחה וחברים. למפגש החברתי חשיבות רבה, ולעתים קרובות הוא אינו מספק. חשוב שלעת זקנה, יחוש האדם הקשיש מוערך, אהוב ומוקף, ויוכל לנצל את הזמן עם האנשים היקרים לו.

    מאמרים נוספים

    Card image
    התמודדות היומיומית עם אנשים במצב סיעודי

    מטפלת סיעודי היא אשת מקצוע שתפקידה לא פשוט. ההתמודדות היומיומית עם אנשים במצב סיעודי, דורשת...

    המשך קריאה >
    Card image
    בית מגורים אשר מאפשר תחושה של בית

    בית אבות בצפון- הוא בית מגורים הקיים בצפון הארץ מעפולה ועד כפר הוורדים, אשר מאפשר...

    המשך קריאה >
    Card image
    בית רקנאטי מקבוצת מוריה

    בשכונת וילות קטנה ושקטה בפתח תקווה שוכן לו דיור מוגן בית רקנאטי מקבוצת מוריה, סמוך...

    המשך קריאה >
    Card image
    איך בוחרים דיור מוגן?

    מעבר לדיור מוגן הינו החלטה חשובה ביותר שתגדיר את עידן הזהב שלכם על כל היבטיו...

    המשך קריאה >
    Card image
    מטפלת סיעודית לקשישים

    קשישים רבים זקוקים בשלב זה של חייהם לעזרה חיצונית בשל מחלה, ניתוח, פציעה או קושי...

    המשך קריאה >
    Card image
    מה זה רפורמה בסיעוד?

    הרפורמה בסיעוד הינה תכנית סיעוד חדשה שנכנסה לתוקף בנובמבר 2018. במסגרת הרפורמה, נוספו לגמלת הסיעוד רמות נוספות,...

    המשך קריאה >
    Card image
    שירותי טרום סיעוד

    הגשת בקשה לגמלת סיעוד עלולה להיות תהליך ארוך ועבור חלק מהקשישים זו יכולה להיות בעיה,...

    המשך קריאה >
    Card image
    מטפלים סיעודיים, איך לבחור את המטפל הנכון

    הגיע הזמן שהוריכם צריכים מטפל סיעודי? בשנת 1988 נחקק בישראל חוק סיעוד שמעגן את זכותם של אנשים הזקוקים...

    המשך קריאה >