צור קשר

להורים שלך מגיע יותר!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    למה קשישים צריכים בתי אבות?

    אנשים המגיעים לגיל השלישי מתמודדים בדרך כלל עם שינויים רבים המתרחשים בחייהם. בהיבט הפיזי, לדוגמה, מביא עמו גיל הזקנה שינויים משמעותיים אשר עשויים לבוא לידי ביטוי במראה החיצוני, בירידה בכוח הפיזי, בפגיעה בשיווי המשקל, בהיחלשות המערכת החיסונית ועוד.

    גם מהבחינה הקוגניטיבית עשויה לחול הידרדרות, למשל בכושר הזיכרון או ביכולת הריכוז. אולם מלבד שינויים אלו, אשר נובעים ממקורות ביולוגיים, קשישים חווים שינויים דרמטיים גם בהיבטים נוספים.

    בשלב מסוים מפסיקים מרבית הקשישים לעבוד, בין אם עקב הקשיים הפיזיים או בשל היציאה לפנסיה. עזיבת שוק העבודה אמנם יכולה להחוות, בקרב אנשים מסוימים, כהזדמנות לפריחה ולהתנסות בתחומי עניין חדשים, אולם עבור לא מעט קשישים היא עשויה ליצור תחושה של אובדן חיוניות ושל חוסר רלוונטיות. התפקוד המקצועי מהווה עבור אנשים רבים גורם משפיע בולט על הזהות האישית ועל ההגדרה העצמית, ומשהוא נעלם – משהו ביציבות הפנימית עלול להיסדק. מלבד התחושה הפנימית הנוצרת במצב זה, המעבר לאורח חיים נטול עבודה משפיע באופן ניכר גם על המעגל החברתי הסובב את הקשיש. מקום העבודה הוא לעתים קרובות גם מסגרת חברתית משמעותית, ועזיבתו מובילה לעתים לנגישות נמוכה יותר למעגלים חברתיים. זאת בנוסף להידלדלות המעגלים החברתיים עקב פטירתם של חברים אשר מגיעים לגיל מבוגר; ולשינויים הדרסטיים במערך המשפחתי כאשר לעתים קרובות הילדים מתגוררים במרוחק מהוריהם המזדקנים, מצב אשר מצריך מציאת ערוצי תקשורת חדשים.

    בתי אבות – פתרון דיור פופולארי

    בעקבות כל השינויים הללו, קשישים רבים עוברים להתגורר לעת זקנה במקומות כמו בתי אבות, מרכזים גריאטריים או דיור מוגן. לאורך השנים הפכו פתרונות אלה למקובלים במיוחד, עד כדי כך שהיום קיים מגוון רחב של פתרונות דיור המיועדים לבני הגיל השלישי, אשר מובנים במטרה לתת מענה על הצרכים של אוכלוסיה זו. המעבר להתגורר בבית אבות הוא כמובן מורכב; לא קל, ודאי בגיל מבוגר, לעזוב את הבית אליו התרגלו ולעבור לנהל את חייהם במקום אחר. לעתים בית האבות אליו עוברים הקשישים אינו קרוב למקום מגוריהם הקודם, ולכן הם נאלצים להיפרד מהקהילה בה חיו ומסביבת המגורים המוכרת להם. אם המעבר יוצר קשיים ניכרים, מדוע בכל זאת בוחרים קשישים רבים לבצע אותו? אין ספק שבסופו של דבר, בתי האבות מהווים מקור משמעותי של עזרה לקשישים ולהם מספר יתרונות משמעותיים. תכף נגלה!

    לחצו לקבלת ייעוץ ללא עלות

    מהם היתרונות של בית אבות?

    תמיכה מקצועית:

    מעלה ניכרת של בתי האבות קשורה לתמיכה המקצועית אשר ניתנת במוסדות אלה. כאמור, בגיל השלישי מתמודדים הקשישים עם קשיים רבים בהיבט הפיזי, הקוגניטיבי וכן בתחומים נוספים, ולכן לעתים קרובות מתקשים להתנהל באופן עצמאי כפי שיכלו לעשות כאשר היו צעירים יותר. לכן, בגיל זקנה במקרים רבים זקוקים הקשישים לתמיכה, אשר לא תמיד זמינה בבית. בבית האבות אנשי המקצוע מסוגלים להעניק עזרה לקשישים בתחומים בהם הם מתקשים, ולאפשר להם לחיות את חייהם בנוחות על אף המגבלות.

    צפו ברשימת בתי ההורים של מוריה

    פעילויות העשרה:

    יתרון משמעותי נוסף של בתי האבות הוא התעסוקה שהם מציעים לקשישים אשר מתגוררים בהם. כאמור, גיל הזקנה יכול להוות הזדמנות פז לגילוי תחומי עניין חדשים, לאימוץ תחביבים ולהשקעת זמן בעיסוקים שלאנשי משפחה עובדים קשה יותר להתפנות אליהם. בדרך כלל בתי האבות מאפשרים לקשישים להתנסות בפעילויות שונות שיכולות להעשיר את חייהם, כגון יצירת עבודות יד, רכישת מיומנויות טכנולוגיות ואפילו עיסוק בפעילות גופנית. באופן הזה, יכולים הקשישים להפיק הנאה ותועלת משעות הפנאי הרבות, ולחוש חיוניים, יצרניים ובעלי ערך.

    סביבה ופעילויות חברתיות

    לבתי האבות מעלות רבות, אולם אין ספק שהתרומה העיקרית שלהם לקשישים הינה בפן החברתי. בתי האבות מציעים לדייריהם סביבה חברתית זמינה ונגישה שערכה לא יסולא בפז. בעוד שלעתים קרובות, קשישים אשר מתגוררים בביתם יתקשו לתחזק את המעגלים החברתיים שלהם בשל הקשיים הפיזיים וקשיים אחרים אשר עשויים להגביל את היציאה מהבית, את ההתניידות ועוד, בבית האבות מוקפים הדיירים בקשישים נוספים ובאנשי צוות כל הזמן, ויכולים לקחת בקלות חלק בפעילויות חברתיות. אחת ההתמודדויות הנפוצות ביותר עליה מעידים בני הגיל השלישי קשורה לבדידות, כאשר למשפחה ולחברים לא תמיד יש אפשרות למלא את הריק ולבלות עם הקשיש די זמן. מהבחינה הזו, בית אבות הוא סביבה מיטיבה במיוחד, אשר יכולה להפיג את הבדידות וליצור בקרב הקשישים תחושה שהם מוקפים ורצויים.

    קראו על הבדידות בגיל השלישי ואיך מתמודדים הם השינויים בתקופה זו.

    מאמרים נוספים

    Card image
    התמודדות היומיומית עם אנשים במצב סיעודי

    מטפלת סיעודי היא אשת מקצוע שתפקידה לא פשוט. ההתמודדות היומיומית עם אנשים במצב סיעודי, דורשת...

    המשך קריאה >
    Card image
    בית מגורים אשר מאפשר תחושה של בית

    בית אבות בצפון- הוא בית מגורים הקיים בצפון הארץ מעפולה ועד כפר הוורדים, אשר מאפשר...

    המשך קריאה >
    Card image
    בית רקנאטי מקבוצת מוריה

    בשכונת וילות קטנה ושקטה בפתח תקווה שוכן לו דיור מוגן בית רקנאטי מקבוצת מוריה, סמוך...

    המשך קריאה >
    Card image
    איך בוחרים דיור מוגן?

    מעבר לדיור מוגן הינו החלטה חשובה ביותר שתגדיר את עידן הזהב שלכם על כל היבטיו...

    המשך קריאה >
    Card image
    מטפלת סיעודית לקשישים

    קשישים רבים זקוקים בשלב זה של חייהם לעזרה חיצונית בשל מחלה, ניתוח, פציעה או קושי...

    המשך קריאה >
    Card image
    מה זה רפורמה בסיעוד?

    הרפורמה בסיעוד הינה תכנית סיעוד חדשה שנכנסה לתוקף בנובמבר 2018. במסגרת הרפורמה, נוספו לגמלת הסיעוד רמות נוספות,...

    המשך קריאה >
    Card image
    שירותי טרום סיעוד

    הגשת בקשה לגמלת סיעוד עלולה להיות תהליך ארוך ועבור חלק מהקשישים זו יכולה להיות בעיה,...

    המשך קריאה >
    Card image
    מטפלים סיעודיים, איך לבחור את המטפל הנכון

    הגיע הזמן שהוריכם צריכים מטפל סיעודי? בשנת 1988 נחקק בישראל חוק סיעוד שמעגן את זכותם של אנשים הזקוקים...

    המשך קריאה >