צור קשר

להורים שלך מגיע יותר!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    מה העלות של מטפלות סיעודיות?

    כאשר בן משפחה זקוק לסיוע סיעודי עקב מחלה, תאונה או כל מצב בריאותי, יהיו לכך השלכות כלכליות לא מבוטלות. כמובן שהעלות של בית אבות או מרכז גריאטרי איננה נמוכה, וגם קבלת סיוע מטעם מטפלים סיעודיים זמניים בבית כרוכה בהוצאה לא מבוטלת. יחד עם זאת, ניתן לקבל סיוע מהמדינה המשלב בין גמלה לכסף, וישנם הבדלים משמעותיים בעלויות בהתאם להיקף הסיוע הנדרש בבית. במאמר זה נסקור את תפקידה של המטפלת הסיעודית, נציג את רפורמת הסיעוד וכיצד זה משפיע עליכם, נדבר על זכאות מטופל וכמובן על עלויות של מטפלת סיעודית.

    תפקיד המטפלת הסיעודית

    תפקידי המטפלת הסיעודית כוללים טיפול אישי והשגחה, טיפול סביבתי, תקשורת ואינטראקציה:

    • טיפול אישי והשגחה, כולל הלבשה והנעלה, היגיינה אישית, ניידות והפעלה, ערנות לשינויים במצב הבריאותי והשגחה על נטילת תרופות.
    • טיפול סביבתי, מדובר בסדר וניקיון בסביבת המטופל (חדר שינה, אמבטיה, מטבח ועוד), הכנת אוכל, כביסה, סידורים, קניות וליווי. ההמלצה אומרת כי על הטיפול הסביבתי על כל מרכיביו, צריך להוות כמחצית מסך כל הזמן אשר מוקדש לטיפול.
    • תקשורת ואינטראקציה, כולל קיום שיחה עם המטופל, התייחסות למצבו וקיום קשר רציף עם משפחתו.

    הרפורמה האחרונה בתחום הטיפול הסיעודי סללה דרך לאלפי קשישים לקבל מטפלת סיעודית ליותר שעות ביום ובפחות כסף.

    רפורמת הסיעוד

    בסוף שנת 2018 אושרה תוכנית סיעוד חדשה אשר במסגרתה התווספו לגמלת הסיעוד הקיימת, עוד כמה רמות נוספות. על פי הרפורמה, תשולם הגמלה לפי שש רמות של זכאות, להבדיל משלוש רמות הזכאות שהיו לפני כן, דבר המאפשר התאמה טובה יותר של השעות המגיעות למצב התפקודי של מקבל הגמלה. כאמור, ישנה אפשרות לשלב בכל רמה בין גמלה כספית לבין קבלת שירותי סיעוד כגון ביקור במרכז יום, טיפול אישי בבית, מוצרי ספיקה, שירותי כביסה ולחצן מצוקה. בשנת 2021 הגיע הרפורמה להבשלה והמשמעות: ברמת הזכאות הגבוהה ביותר ניתן יהיה לקבל עד 30 שעות שבועיות עבור מטפלות סיעודיות ישראליות, ועד 26 שעות לעובדים זרים. מדובר בהרחבה משמעותית לעומת מה שנהוג היה בעבר, פער שיכול להגיע לאלפי שקלים.

    למי ניתנת זכאות מטופל?

    במסגרת חוק הסיעוד של הביטוח לאומי ולאחר הבדיקות הנדרשות מטעם הביטוח לאומי, תתקבל ההחלטה בנוגע לזכאותו של דורש. את המטפל או המטפלת הסיעודית ניתן לקבל במסגרת הזכאות לחוק הסיעוד, דרך חברות הסיעוד.

    מהם הקריטריונים לקבלת זכאות עבור קצבת סיעוד?

    קצבת סיעוד ניתנת לאנשים שהגיעו לגיל פרישה, הגרים בבית וזקוקים לעזרת אדם אחר בביצוע הפעולות היומיומיות, וכן לאנשים הזקוקים להשגחה בביתם למען בטיחותם ובטיחות הסובבים אותם. הקצבה נועדה לסייע לקשיש ולבני משפחתו בטיפולו. הקצבה משולמת לפי רמת הזכאת, וכן ניתן לבחור לקבל את הקצבה בכסף וגם בשירותי סיעוד. את המטפלת הסיעודית ניתן לקבל במסגרת הזכאות לחוק סיעוד, דרך חברות הסיעוד ולבחור האם מדובר במטפלת ישראלית או זרה.

    מטפלת סיעודית ישראלית מול זרה

    יש מספר שיקולים שהמטופל ומשפחתו לוקחים בחשבון בעת בחירה במטפלת סיעודית ישראלית או מטפלת סיעודית זרה:

    מטפלת סיעודית ישראלית

    העדיפות למטפלת ישראלית נובעת בעיקר בזכות התקשורת הבין אישית והשפה המשותפת בין המטפלת למטופל. בהתאם לזכאות הקשיש ובהתאם לצרכיו האישיים, מטפל או מטפלת סיעודית ישראלית יעבדו עם הקשיש במספר שעות שבועיות ובהתאם לתוכנית עבודה עם המטופל.

    מטפלת סיעודית זרה

    מטפלת סיעודית זרה מגיעה ממדינה מעבר לים (פיליפינים, תאילנד וכו’), על מנת לסייע לאדם סיעודי, תמורת תשלום, להתנהל בכל אחד מהפעולות היומיומיות הנדרשות לו, ומלווה אותו בכל שעות היממה, בכל ימות השבוע.

    תכונות חשובות בקרב מטפלות – איך בוחרים מטפלת סיעודית לקשיש?

    התאמה בין מטפלת סיעודית למטופל נעשית בביקור הבית הראשוני שנעשה על ידי עובדת סוציאלית מוסמכת או אחות מוסמכת של חברת סיעוד. במהלך הביקור, מתבררים הצרכים האישיים של המטופל וכך נעשית ההתאמה.

    כמה עולה מטפלת סיעודית?

    התשלום למטפלת סיעודית לפי שעות משתנה בין מטפלים וחברות, אך לרוב נע סביב 50-80 שקלים לשעה. יש להדגיש כי הכוונה אינה למטפלים סיעודיים קבועים, המצויים בביתו של המטופל שישה ימים בשבוע במרבית המקרים, אשר עלותם כוללת גם הוצאות מחייה, ביטוח רפואיים, ימי חופשה ועוד. אין זה נדיר שעלויות אלו מגיעות לעשרת אלפים שקלים בחודש ואף מעבר לכך, כאשר מתוך הסכום מנכים השתתפות עצמית של העובד והשתתפות של הביטוח הלאומי.

    דבר נוסף שמשפיע על העלויות הוא ההבדל בין מטפלות סיעודיות המגיעות לשעות ספורות במהלך היום, לבין מטפלות שמגיעות גם ללינה. בדרך כלל, לינה כרוכה במינימום של עשר שעות שהייה והשכר השעתי יכול לנוע בין שישים למאה שקלים לשעה. בנוסף, אם מדובר במטפלת שהינה אחות מוסמכת עלות השכר יכולה לעמוד על כשישים או שבעים שקלים לשעה.

    לחצו לקבלת סיוע בבחירת מטפלת סיעודית

    לבחור נכון את המטפלת

    כפי שניתן להבין, העלות של מטפלים סיעודיים זמניים יכולה להיות גבוהה למדי, אך הדבר תלוי מאוד בהיקף השעות שבהן ניתן הסיוע ובזכאות מהביטוח הלאומי לאור הרפורמה החדשה. כמו כן, הצורך לשמור על מסגרת תקציב שפויה הינו מובן ואף חיוני לקשישים ולבני משפחותיהם, אך חשוב גם לבחור את המטפל בצורה נכונה ולא רק לפי סוגיית העלות. לכן, כדאי מאוד לקבל ייעוץ והכוונה מחברת סיעוד שגם יודעת להתאים את המטפל המתאים ביותר לצרכי הקשישים, ומספקת סיוע בהתנהלות מול הביטוח הלאומי בדרך להשגת הזכויות, כפי שעושה מוריה שירותי סיעוד.

    למידע נוסף על מטפלת סיעודית – מחיר, סוג הסיוע, היקף השעות ועוד, פנו אלינו דרך האתר או בטלפון 1-800-200-054.

    כמה עולה מטפלת סיעודית?

    המחיר נע בין 50-80 ש”ח והוא משתנה בהתאם לכמות השעות ושאלת לינת הלילה. יש כמובן הבדל גם בין עלות מטפלת ישראלית למטפלת סיעודית זרה.

    איך ניתן לקבל זכאות למטפלת סיעודית?

    במסגרת חוק הסיעוד של הביטוח לאומי ולאחר הבדיקות הנדרשות מטעם הביטוח לאומי, תתקבל ההחלטה בנוגע לזכאותו של דורש. את המטפל או המטפלת הסיעודית ניתן לקבל במסגרת הזכאות לחוק הסיעוד, דרך חברות הסיעוד.

    מאמרים נוספים

    Card image
    התמודדות היומיומית עם אנשים במצב סיעודי

    מטפלת סיעודי היא אשת מקצוע שתפקידה לא פשוט. ההתמודדות היומיומית עם אנשים במצב סיעודי, דורשת...

    המשך קריאה >
    Card image
    בית מגורים אשר מאפשר תחושה של בית

    בית אבות בצפון- הוא בית מגורים הקיים בצפון הארץ מעפולה ועד כפר הוורדים, אשר מאפשר...

    המשך קריאה >
    Card image
    בית רקנאטי מקבוצת מוריה

    בשכונת וילות קטנה ושקטה בפתח תקווה שוכן לו דיור מוגן בית רקנאטי מקבוצת מוריה, סמוך...

    המשך קריאה >
    Card image
    איך בוחרים דיור מוגן?

    מעבר לדיור מוגן הינו החלטה חשובה ביותר שתגדיר את עידן הזהב שלכם על כל היבטיו...

    המשך קריאה >
    Card image
    מטפלת סיעודית לקשישים

    קשישים רבים זקוקים בשלב זה של חייהם לעזרה חיצונית בשל מחלה, ניתוח, פציעה או קושי...

    המשך קריאה >
    Card image
    מה זה רפורמה בסיעוד?

    הרפורמה בסיעוד הינה תכנית סיעוד חדשה שנכנסה לתוקף בנובמבר 2018. במסגרת הרפורמה, נוספו לגמלת הסיעוד רמות נוספות,...

    המשך קריאה >
    Card image
    שירותי טרום סיעוד

    הגשת בקשה לגמלת סיעוד עלולה להיות תהליך ארוך ועבור חלק מהקשישים זו יכולה להיות בעיה,...

    המשך קריאה >
    Card image
    מטפלים סיעודיים, איך לבחור את המטפל הנכון

    הגיע הזמן שהוריכם צריכים מטפל סיעודי? בשנת 1988 נחקק בישראל חוק סיעוד שמעגן את זכותם של אנשים הזקוקים...

    המשך קריאה >