צור קשר

להורים שלך מגיע יותר!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    איך מתנהלים מול חברות סיעוד?

    מה אפשר לקבל מחברות סיעוד?

    בשנים האחרונות הוקמו בישראל חברות סיעוד רבות אשר מספקות שירותים סיעודיים עבור קשישים. ועדיין, כאשר אנו שומעים את המושג “שירותי סיעודי”, רבים מאיתנו לא מבינים באמת למה הכוונה ומה נכלל תחת הגדרה זו. על מנת להבין את משמעות המושג יש להכיר את חוק סיעוד, אשר נחקק בישראל בשנת 1988 ועבר רפורמה משמעותית בשנים האחרונות.

    חוק סיעוד

    חוק סיעוד למעשה מעגן את הזכות של קשישים סיעודיים בישראל, אשר חווים קושי כלשהו בביצוע מטלות שגרתיות ויום יומיות, לקבל טיפול ההולם את צרכיהם. באופן הזה המדינה מקלה על בני המשפחות של אותם קשישים, אשר לפני שנחקק החוק, נשאו באופן בלעדי באחריות לטפל באותם בני משפחה שהגיעו לגיל זקנה. החוק מגלם לפיכך את האחריות של מדינת ישראל כלפי אזרחיה המבוגרים.

    כיום חוק סיעוד מאפשר לקשישים לקבל גם לחצני מצוקה וכן מוצרי ספיגה במקרה הצורך, אולם במונח “שירות סיעודי” הכוונה היא בדרך כלל למטפלים הסיעודיים אשר מעניקים סיוע לקשישים. התפקיד של המטפלים הסיעודיים הוא מורכב וחשוב, וניתן להצביע על כמה תחומי אחריות מרכזיים שנכללים בו. הראשון הוא סיוע בביצוע מטלות הקשורות למשק הבית, כמו ניקיון בסיסי, בישול וכדומה, מתוך מטרה לאפשר לקשיש לחיות בסביבה נעימה וראויה, גם אם נפגעה יכולתו לשמור על סביבה זו.

    איך לבחור את המטפל הנכון?

    תחום אחריות נוסף הוא סיוע לקשיש במטלות הקשורות להיגיינה אישית כמו רחצה, הלבשה וכדומה. כמו כן אחראים המטפלים הסיעודיים גם להשגיח על הקשיש ולוודא כי בטיחותו נשמרת. בנוסף, לנוכחותם של המטפלים הסיעודיים יש ערך רב בהיבט של הפחתת תחושות הבדידות בקרב הקשישים, בכך שהם מקיימים עמם קשר קבוע, רציף ותכוף (לכל הפחות אחת לשבוע). חוק סיעוד מאפשר, בהתאם לרמת הצורך של הקשיש, לקבל טיפול של מטפל סיעודי החל מהיקף של מספר שעות שבועיות בודדות ועד לסיוע שנמשך 24/7 , אז בדרך כלל יותאם לקשיש מטפל זר.

    לחצו לייעוץ בבחירת מטפל סיעודי

    חברת סיעוד – מה זה אומר?

    בישראל ישנן כאמור חברות רבות שהמומחיות שלהן היא לסייע ללקוחות ולתת מענה בנושאים שקשורים לשירותי סיעוד. חברות אלה מכונות חברות סיעוד. באופן כללי, תחום הסיעוד בישראל מתקיים באופן פרטי במימון המדינה, כלומר עם הינתן האישור מביטוח לאומי לקבלת מימון לצורך טיפול סיעודי, יש לפנות לחברת סיעוד פרטית על מנת לקבל מטפלת. כמו כן, סניפי סיעוד ביתי של חברות סיעוד לעתים קרובות מעניקים ייעוץ בתחום. הרבה פעמים ההתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי מאופיינת בבירוקרטיה מסובכת ומלווה בקשיים, שלאדם חסר ניסיון מול המערכת עשוי להיות מורכב להתמודד איתם. הקושי בהתמודדות מול הבירוקרטיה עלול להוביל בסופו של דבר לפגיעה באדם המבוגר שנזקק לשירות סיעודי, משום שבזמן שהגשת הבקשה מתעכבת הוא בעצם לא יכול לקבל את הטיפול הרלוונטי עבורו. בחברות הסיעוד ישנם אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב בתחום ובהתנהלות מול ביטוח לאומי שיכולים לייעץ ולסייע לאורך התהליך על מנת שבסופו של דבר, יקיריכם יוכלו לקבל את הטיפול הטוב והמתאים ביותר עבורם.

    חברת סיעוד – מה זה אומר?

    כאמור, הסחבת שמאפיינת לעתים קרובות את תהליכי הקבלה של האישורים המתאימים להעסקת מטפל סיעודי, יכולה לגרום לעתים לכך שאדם בגיל השלישי שמתקשה בביצוע מטלות בבית וזקוק לסיוע סיעודי בעצם לא יקבל את מה שהוא צריך. על מנת לגשר על הפער הזה, חברות סיעוד מציעות שירותי טרום סיעוד. מה זה אומר? על מנת שהקשיש לא יישאר ללא סיוע, חברת סיעוד יכולה להתאים לו באופן זמני מטפלת סיעודית ישראלית בעלת ניסיון והכשרה מתאימה. הקשיש יכול לקבל את הטיפול בהתאם למספר השעות השבועיות להן הוא זקוק. לאורך כל התהליך בו ניתן השירות, מתקיים כמובן גם ליווי מקצועי של עובדת סוציאלית מטעם חברת הסיעוד אשר מוודאת כי הכל מתנהל כשורה ומפקחת על הטיפול שניתן לקשיש.

    הדבר שחשוב ביותר לדעת הוא שלאורך כל התהליך, יש לכם במי להיעזר. חברות הסיעוד נמצאות כאן על מנת להגיש לכם עזרה ולסייע ליקירכם שנמצא בגיל הזקנה לקבל את המענה המדויק ביותר לצרכים שלו. בין אם רק התחלתם לחשוב על הגשת בקשה לביטוח לאומי ואתם מחפשים פיתרון ביניים ובין אם אתם הצלחתם לקבל כבר את האישור ואתם זקוקים לסיוע במציאת המטפלת המתאימה, אין ספק שכדאי להתייעץ איתנו ולא להתמודד לבד.

    מאמרים נוספים

    Card image
    התמודדות היומיומית עם אנשים במצב סיעודי

    מטפלת סיעודי היא אשת מקצוע שתפקידה לא פשוט. ההתמודדות היומיומית עם אנשים במצב סיעודי, דורשת...

    המשך קריאה >
    Card image
    בית מגורים אשר מאפשר תחושה של בית

    בית אבות בצפון- הוא בית מגורים הקיים בצפון הארץ מעפולה ועד כפר הוורדים, אשר מאפשר...

    המשך קריאה >
    Card image
    בית רקנאטי מקבוצת מוריה

    בשכונת וילות קטנה ושקטה בפתח תקווה שוכן לו דיור מוגן בית רקנאטי מקבוצת מוריה, סמוך...

    המשך קריאה >
    Card image
    איך בוחרים דיור מוגן?

    מעבר לדיור מוגן הינו החלטה חשובה ביותר שתגדיר את עידן הזהב שלכם על כל היבטיו...

    המשך קריאה >
    Card image
    מטפלת סיעודית לקשישים

    קשישים רבים זקוקים בשלב זה של חייהם לעזרה חיצונית בשל מחלה, ניתוח, פציעה או קושי...

    המשך קריאה >
    Card image
    מה זה רפורמה בסיעוד?

    הרפורמה בסיעוד הינה תכנית סיעוד חדשה שנכנסה לתוקף בנובמבר 2018. במסגרת הרפורמה, נוספו לגמלת הסיעוד רמות נוספות,...

    המשך קריאה >
    Card image
    שירותי טרום סיעוד

    הגשת בקשה לגמלת סיעוד עלולה להיות תהליך ארוך ועבור חלק מהקשישים זו יכולה להיות בעיה,...

    המשך קריאה >
    Card image
    מטפלים סיעודיים, איך לבחור את המטפל הנכון

    הגיע הזמן שהוריכם צריכים מטפל סיעודי? בשנת 1988 נחקק בישראל חוק סיעוד שמעגן את זכותם של אנשים הזקוקים...

    המשך קריאה >