fbpx
Search
Close this search box.

מה זה מרכז גריאטרי ואיזה שירותים הוא מציע?

תוכן העניינים:

מרכז גריאטרי (בית חולים גריאטרי) הוא מרכז רפואי שמטרתו היא טיפול ושיקום של קשישים בני 65 ומעלה. בישראל יש מספר מרכזים גריאטריים המציעים מגוון רחב של שירותים, כמו סיעוד, שיקום לאחר ניתוח או אירוע רפואי ואפילו פיזיותרפיה.

חלק מהמרכזים הגריאטריים מספקים תמיכה גם למשפחות, ולעיתים קרובות יש להם תוכניות מיוחדות לדיירים עם דמנציה או ירידה ביכולות הקוגניטיביות. בנוסף לטיפול רפואי כללי, מרכזים גריאטריים יכולים להציע תוכניות שיקום ארוכות, שיכולות לכלול פעילות גופנית, ייעוץ תזונתי וניהול מתחים. 

תוכניות אלו נועדו לסייע למבוגרים מבוגרים לשמור על בריאותם ועצמאותם למשך זמן רב ככל האפשר. בסופו של דבר, היעד העיקרי של המרכז הגריאטרי הוא לשקם את את המטופל מבחינה רפואית ופיזית בשביל להחזיר אותו לחיים תקינים ככל האפשר. 

ככל שתוחלת החיים מתארכת, הצורך במרכזים גריאטריים הופך חשוב יותר הן לקשישים והן למשפחותיהם. מרכזי שיקום גריאטריים הם בתי חולים מיוחדים אליהם קשישים מגיעים כדי לקבל טיפול רפואי ולהשתקם, ורובם בוחרים גם לבלות את זמנם עם אנשים אחרים בגילם ולהשתתף בפעילויות שונות.

היתרונות של אשפוז במרכז גריאטרי

יש יתרונות רבים לאשפוז גריאטרי: קודם כל, האשפוז עוזר לשקם ולשפר את בריאות המטופלים. קשיש אשר מתאשפז בבית חולים גריאטרי זוכה לקבל את הטיפול הרפואי שהוא זקוק לו, על ידי צוות מיוחד שיודע לשקם ולעזור לכל מאושפז במקום לחזור לחיים שלו במסגרת הקהילה.

בנוסף, במרכזים גריאטריים נמצאים מטופלים נוספים בני הגיל השלישי, מה שיכול ליצור קשרי חברות עבור קשישים שחווים בדידות ולא מתראים הרבה עם המשפחה או החברים. כאשר קשישים נשארים פעילים ובתוך מסגרת חברתית, זה נהדר לבריאות הנפשית שלהם. 

ולבסוף, מרכזים גריאטריים יכולים לסייע בהפחתת העומס על בני משפחה שלא יודעים או לא יכולים להעניק את הטיפול המתאים ליקיריהם הקשישים בשל מגבלות זמן, ידע וכמובן גם עניין של סבלנות מאוד גדולה שצריך לגייס.

איך לבחור מרכז גריאטרי המתאים לצרכים שלכם?

מרכזים גריאטריים מספקים מגוון שירותים למבוגרים, לרבות טיפול רפואי, פעילויות חברתיות וסיוע במשימות היומיום. עבור רבים הנזקקים לטיפול גריאטרי בפעם הראשונה, זה יכול להיות קשה לדעת איך לבחור את המרכז הגריאטרי המתאים ביותר. הנה כמה עצות מועילות:

קחו בחשבון את סוג השירותים המוצעים ואת ההתמחות של המרכז הגריאטרי. מרכזים גריאטריים יכולים להתמחות במחלת אלצהיימר או בצורות אחרות של דמנציה, שיקום פיזי לאחר ניתוח, או טיפול ארוך טווח. כדאי לבחור במרכז המציע את סוג הטיפול שאתם או יקירכם זקוקים לו.

גורם חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא מיקומו של המרכז. מרכזים גריאטריים ממוקמים בדרך כלל באזורים עירוניים, אבל יש גם כאלה הממוקמים באזורים כפריים. אם יש לכם או ליקירכם קושי בהתניידות, חשוב לבחור מרכז שקל להגיע אליו. 

לבסוף, המוניטין של המקום הוא שיקול חשוב בבחירת מרכז גריאטרי. הקפידו לבדוק מה אומרים על המרכז מטופלים בעבר ובהווה לפני שאתם מקבלים החלטה. אם תפנו את הזמן לשקול היטב את האפשרויות שלכם, תוכלו לוודא שאתם בוחרים את המרכז הגריאטרי המתאים לצרכים שלכם.

מה ההבדל בין בתי חולים רגילים למרכזים גריאטריים?

כשרוב האנשים חושבים על בית חולים, הם מדמיינים מקום הומה עם מסדרונות ארוכים ואנשי צוות  מתרוצצים בין מטופלים. אבל מרכז גריאטרי הוא מקום שונה לחלוטין. במרכזים גריאטריים ישנה אווירה נינוחה יותר מבתי חולים רגילים, והם מציעים מגוון רחב של שירותים וטיפולים אשר תוכננו במיוחד כדי לתת מענה גריאטרי ורפואי לקשישים שזקוקים לשיקום. 

לדוגמה, מרכזים גריאטריים יכולים לספק פעילויות חברתיות, מפגשי פיזיותרפיה ממוקדים ושירותי ייעוץ נפשי או סוציאלי, שזה כמובן לא משהו שקשור לבתי חולים. בתי החולים פועלים בדיוק ההפך – הם חותרים לסיים את הטיפול ולשחרר את המטופל לביתו. לחלק מהמכרכזים הגריאטריים יש גם מחלקות מיוחדות לחולים עם דמנציה או אלצהיימר. זאת אומרת – המרכז עצמו מותאם ספציפית לאנשים מבוגרים.

מרכז גריאטרי בצפון

בית אבות וינדזורבית אבות קרית בנימיןבית אבות פבזנר

לקשישים בצפון עומדות מספר אפשרויות במידה והם זקוקים לטיפול גריאטרי. קבוצת מוריה מפעילה בחיפה את בתי האבות וינדזור, קרית בנימין ופבזנר: 

  • בית האבות וינדזור בחיפה מקבל אליו מספר קטן יותר של מטופלים, ונחשב לאינטימי יותר.
  • בית אבות קרית בנימין הוא מרכז פריפריאלי יותר המציע אווירה קיבוצית-פסטורלית וירוקה.
  • בית החולים סיעודי פבזנר הוא בית אבות במרכז חיפה המיועד לתשושי נפש ולקשישים סיעודיים. 

כמובן שיש לכם את האפשרות לסייר בכל מתקן ולהיפגש עם אנשי הצוות כדי לקבוע איזה מהם מתאים ביותר עבורכם.

המרכזים הגריאטריים של מוריה: לחזור לבריאות, לחזור לחיים

אם אתם או אדם קרוב לכם זקוקים לשיקום במרכז גריאטרי, דעו שאתם יכולים לצאת ממנו בריאים יותר משנכנסתם. אנחנו בקבוצת מוריה מקווים שמאמר זה היה אינפורמטיבי ועזר לענות על שאלות שהיו לכם לגבי מרכזים גריאטריים. אם יש לכם עוד שאלות או שאתם רוצים לבוא ולבקר באחד המרכזים שלנו, אנא פנו אלינו ונשמח לענות או לתאם לכם ביקור.

יש לכם שאלות?
תרצו לקבל עוד פרטים?

צרו אתנו קשר לפרטים נוספים וייעוץ ללא עלות:

כתבות אחרונות:

איש מבוגר ומטפלת
חוק סיעוד

מטפלים סיעודיים 

אם הגעתם למאמר זה כנראה שאתם או אדם קרוב אליכם חושבים על הנושא של מטפל או מטפלת סיעודיים. אולי אתם אפילו כבר נעזרים בשירותיו של

קרא עוד »

הצטרפת בהצלחה לרשימת הדיוור שלנו!

אנחנו שמחים לראות שהתוכן מוצא חן בעינייכם :) במידה והוא תרם לכם ערך ויש לכם חשק לעזור לנו להגיע לעוד אנשים, נשמח לקבל מכם ביקורת חיובים בגוגל!

5/5
התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן מוריה... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן