צור קשר

להורים שלך מגיע יותר!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    מחלות שכיחות בקרב קשישים ודרכי ההתמודדות איתם

    ככל שאנו מתבגרים, כך גם הגוף שלנו והוא נעשה רגיש וחשוף יותר למחלות מסוימות. על כן כדאי להיות מודעים למחלות שכיחות בקרב קשישים כדי לדעת כיצד לנהוג במידה ונזהה תסמינים. במאמר זה, נדון בכמה מהמחלות היותר שכיחות, נסביר מה גורם להן, מהם התסמינים שלהם ונלמד כיצד לנהוג כאשר אלו יגיעו.

    מחלות לב:

    הגוף שלנו עובר שינויים רבים במהלך החיים ולפעמים חלק מהשינויים הללו יכולים להגביר את הסיכון שלנו לפתח מחלות לב. לדוגמה, העורקים נוטים להתקשות ולהתכווץ, וזה פוגע בזרימת הדם וכתוצאה מכך, להוביל להתקף לב או שבץ. בנוסף, יתכן שהלב עצמו לא מתפקד טוב כפי שפעל כשהיינו צעירים יותר. זה יכול לגרום לבעיות כמו הפרעות קצב, ודופק לא סדיר.

    אנחנו יכולים לשנות הרבה הרגלים בחיי היום יום שלנו על מנת לעכב או למנוע מחלות לב (תזונה נכונה , פעילות גופנית סדירה ועוד) אבל חשוב לדעת כי מחלות לב גם יכולות לעבור בתורשה. למחלות לב ישנם מספר רב של תסמינים. הבולטים מביניהם כוללים כאבים בחזה, קוצר נשימה ודופק לא סדיר.

    סרטן:

    כיום, סרטן הוא הגורם המוביל למוות בקרב האוכלוסיה מעל גיל 65. בגיל הזהב מתרחשים שינויים פיזיולוגים רבים של הגוף עקב הזדקנות והאטות התהליכים הפיזיולוגים, ולצערינו לגרום למחלת הסרטן להתפתח. בנוסף, אנשים שעישנו סיגריות, שתו אלכוהול, לא עסקו בפעילות גופנית, אכלו מאכלים עתירי שומן וכולסטרול, נמצאים בקבוצת סיכון גבוה יותר לפתח מחלות שונות וביניהן גם את מחלת הסרטן.

    מומלץ מאוד שקשישים יעברו בדיקות רפואיות תקופתיות שיכולות לאתר גידולים סרטניים בשלב מוקדם. הבדיקות כוללת ממוגרפיה, בדיקת שד, בדיקות דם וכדומה. ניתן לגלות את התאים הטרום סרטניים, סרטניים, או פוליפים ולטפל בהם לפני שהתפתחות למחלת סרטן וכך סיכויים ההחלמה טובים מאוד.

    אוסטאופורוזיס (בריחת סידן):

    אוסטאופורוזיס היא דלדול של העצם: העצם הופכת להיות פחות דחוסה ופחות צפופה, ולכן חשופה יותר לשברים. אוסטאופורוזיס יש מספר גורמי סיכון כמו גיל, מבנה גוף, תורשה, הפרעות אכילה ועוד.

    אוסטאופורוזיס היא לרוב “מחלה שקטה”: היא הולכת ומתפתחת בהדרגה בלי שחשים בה משום שהיא אינה גורמת לכאבים כלשהם. נוסף על כך, התסמין העיקרי שלה – הנטייה ללקות בשברים – עלול לא להתגלות במשך שנים רבות פשוט משום שהחולה במחלה לא סבל משברים כלשהם.

    טיפול באוסטאופורוזיס כולל שינויים באורח החיים כמו פעילות גופנית, תזונה נכונה וצריכה מוגברת של סידר וויטמין D ולקיחת תרופות.

    הסיבות העיקריות לתחלואה בקרב קשישים

    תזונה לקויה כגורם עיקרי לפיתוח מחלות שונות בקרב קשישים

    ההתבגרות בקרב קשישים מביאה איתה לעיתים תכופות גם חוסר תאבון (זה לאו דווקא קשור לגיל עצמו, וזה יכול לנבוע גם ממצב רוח ירוד). אי לכך, הקשישים סובלים מחסך בויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים וכתוצאה מכך, התחלה של בעיה עם הערכים התזונתיים שלהם. בשל כך, אותו קשיש שלא אוכל בריא, סובל ממערכת חיסונית חלשה וגופו יהיה רגיש יותר לזיהומים. קשישים צריכים לצרוך תזונה מאוזנת הכוללת הרבה פירות, ירקות ודגנים מלאים, וכמובן לצרוך הרבה מים להימנע ממשקאות ממותקים.

    חוסר בפעילות גופנית

    הפערים בין קשישים השומרים על כושר לעומת אלו שלא, ניכר הרבה יותר מאשר אצל צעירים. כשמדובר בקשישים, שמירה על כושר תורמת באופן ישיר לעצמאות וביצוע פעולות יומיומיות שנשמעות פשוטות, אך לקשישים הן יכולות להיות אתגר של ממש, כמו ללכת בכוחות עצמו ממקום למקום. חוסר פעילות גופנית יכול להגביר את הסיכון ללחץ דם גבוה, בעיות לב, בעיות סוכרת, דיכאון ומחלות נוספות. במידה ותרצו לדעת כיצד קשישים יכולים לשמור בקלות על כושר ולראות סוגי ספורט מומלצים, אתם מוזמנים לעבור למדריך הבא.

    דרכי התמודדות עם מחלות בקרב מבוגרים

    • שמור על אורח חיים בריא: דיאטה מאוזנת, פעילות גופנית סדירה, ושמירה על נפש בריאה הם עיקרי ההתמודדות גם של קשישים וגם של צעירים עם מגוון מחלות. עם זאת, לקשישים מומלץ לצרוך גם תוספי תזונה. יש הרבה מאוד תוספי תזונה שניתן לצרוך על מנת לתת לגוף את הויטמינים שהוא זקוק לו ובכך להעשיר אותו ולחזק אותו.
    • בדיקה תקופתית בשגרה: חשוב לזכור שגילוי מוקדם של מחלות מסייע מאוד לטפל בהן. ככל שתקדימו לגלות מחלה, כך יהיה קל יותר לטפל בה. במידה ואתם גרים בבית אבות, אז הצוות הרפואי ידאג להזמין אתכם לביקור אצל הרופא.

    אילו מחלות נפוצות בקרב מבוגרים?

    מחלות כמו סרטן, מחלות לב, אוסטאופורוזיס ועוד!

    כיצד ניתן להפחית את הסיכוי לחלות במחלות קשות בגילאים מבוגרים?

    הקפדה על אורח חיים בריא ואיכותי , תזונה נכונה ובריאה, פעילות גופנית ככל הניתן.

    מאמרים נוספים

    Card image
    התמודדות היומיומית עם אנשים במצב סיעודי

    מטפלת סיעודי היא אשת מקצוע שתפקידה לא פשוט. ההתמודדות היומיומית עם אנשים במצב סיעודי, דורשת...

    המשך קריאה >
    Card image
    בית מגורים אשר מאפשר תחושה של בית

    בית אבות בצפון- הוא בית מגורים הקיים בצפון הארץ מעפולה ועד כפר הוורדים, אשר מאפשר...

    המשך קריאה >
    Card image
    בית רקנאטי מקבוצת מוריה

    בשכונת וילות קטנה ושקטה בפתח תקווה שוכן לו דיור מוגן בית רקנאטי מקבוצת מוריה, סמוך...

    המשך קריאה >
    Card image
    איך בוחרים דיור מוגן?

    מעבר לדיור מוגן הינו החלטה חשובה ביותר שתגדיר את עידן הזהב שלכם על כל היבטיו...

    המשך קריאה >
    Card image
    מטפלת סיעודית לקשישים

    קשישים רבים זקוקים בשלב זה של חייהם לעזרה חיצונית בשל מחלה, ניתוח, פציעה או קושי...

    המשך קריאה >
    Card image
    מה זה רפורמה בסיעוד?

    הרפורמה בסיעוד הינה תכנית סיעוד חדשה שנכנסה לתוקף בנובמבר 2018. במסגרת הרפורמה, נוספו לגמלת הסיעוד רמות נוספות,...

    המשך קריאה >
    Card image
    שירותי טרום סיעוד

    הגשת בקשה לגמלת סיעוד עלולה להיות תהליך ארוך ועבור חלק מהקשישים זו יכולה להיות בעיה,...

    המשך קריאה >
    Card image
    מטפלים סיעודיים, איך לבחור את המטפל הנכון

    הגיע הזמן שהוריכם צריכים מטפל סיעודי? בשנת 1988 נחקק בישראל חוק סיעוד שמעגן את זכותם של אנשים הזקוקים...

    המשך קריאה >