fbpx
Search
Close this search box.

פעילויות גופניות יומיות מומלצות לקשישים​

תוכן העניינים:

פעילות גופנית חשובה מאוד לשמירה על הבריאות של כל אחד מאיתנו, אבל אצל קשישים זה אפילו חשוב עוד יותר. פעילות גופנית בקרב קשישים מסייעת בשמירה על כושר, משקל ובריאות יומיומית. בנוסף לכך, היא גם מסייעת בשמירה על חשיבה צלולה. פעילות גופנית יכולה לשפר את מצב הרוח ולעזור לשמור על חדות מחשבתית, אשר באופן טבעי הולכת ונשחקת ככל שאנו מתבגרים. במאמר זה, נכיר חמישה סוגי ספורט מומלצים לקשישים שקל לשלב בחיי היומיום.

איך פעילות גופנית משפיעה על קשישים?

מחקר שפורסם לאחרונה ב-British Journal of Sports Medicine מצא כי קשישים שדואגים לשמור על כושר, בריאים יותר לעומת קשישים שלא משלבים פעילות גופנית בחיי היומיום:

  • פעילות גופנית סדירה מפחיתה את הסיכון לפתח דמנציה.
  • פעילות גופנית משפרת את הרמה הקוגניטיבית של קשישים.
  • פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לנפילות (תופעה שכיחה ומסוכנת בקרב קשישים הגורמת לחבלות שעלולת להוביל לשברים ובמקרים קיצוניים אף לחבלה קשה יותר).
  • פעילות גופנית סדירה מסייעת בשמירה על משקל תקין
  • פעילות גופנית משפרת את גמישות המפרקים 
  • פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לפתח מחלות כרוניות כמו מחלות לב, שבץ וסוכרת.
  • פעילות גופנית מסייעת לקשישים לשמור על עצמאות ולא להיות תלויים בסיוע צמוד לפעילויות יומיומיות בסיסיות.
  • פעילות גופנית בקרב קשישים מקלה על מתח וחרדה, ומגבירה את מצב הרוח וההערכה העצמית.

3 סוגי ספורט מומלצים לקשישים

הליכה

הליכות ארוכות עוזרות לנו לשמור על כושר, לשפר את המצב הנפשי והיא גם יכולה לספק אינטראקציה חברתית. היא מסייעת בשמירה על שיווי המשקל וקואורדינציה. בנוסף, אפשר לעשות הליכות בצוותא, וככה להפיג את בדידות שהיא תופעה מוכרת וקשה מאוד בקרב קשישים. 

שחייה

שחייה היא ספורט מצויין לקשישים! מצד אחד, זה ספורט מאוד קליל, ומצד שני – הוא מפעיל את כל שרירי הגוף ובאופן נדיר למדי, גם כיף לעסוק בו בשוואה לסוגי ספורט אחרים שיכולים להרגיש מאוד “מאלצים”. אחד היתרונות הבולטים של שחייה בבריכה היא הרוגע המיוחד שהמים יוצרים. על כן, השחייה מאוד תורמת להפחתה של לחץ וחרדה.

טאי צ׳י

טאי צ’י היא סוג של אומנויות לחימה, אבל בפועל היא תורמת בעיקר לנפש. מי שעוסק בה, לא עושה את זה כדי ללמוד “להילחם”, אלא כדי ללמוד לשמור על קור רוח ורוגע. טאי צ’י משפרת בעיקר את הבהירות המנטלית והמיקוד.

להתבגר זה משהו אחד, אבל להרגיש שאתה “מזדקן” זה כבר משהו אחר… אם נעודד את ההורים שלנו לשמור על כושר ולעשות פעילות גופנית, נוכל לעזור להם להרגיש הרבה יותר טוב – גם ברמה הבריאותית וגם ברמה הנפשית. סוגי הספורט שציינו במאמר (הליכה, שחייה וטאי צ’י) הם סוגי ספורט פופולריים מאוד בקרב קהילת גיל הזהב. תוכלו להמליץ להורים שלכם להתחיל לעסוק בהם, ואפילו להצטרף אליהם בתחילת התהליך כדי לעודד אותם לשמור על רצף בשאיפה שהם בסופו של דבר ימשיכו לעסוק באחד מהתחומים האלו בעצמם באופן יומיומי.

טאי צי

פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור להפחית את הסיכון לפתח דמנציה, לשפר את התפקוד הקוגניטיבי ולהפחית את הסיכון לנפילות.

יש לכם שאלות?
תרצו לקבל עוד פרטים?

צרו אתנו קשר לפרטים נוספים וייעוץ ללא עלות:

כתבות אחרונות:

איש מבוגר ומטפלת
חוק סיעוד

מטפלים סיעודיים 

אם הגעתם למאמר זה כנראה שאתם או אדם קרוב אליכם חושבים על הנושא של מטפל או מטפלת סיעודיים. אולי אתם אפילו כבר נעזרים בשירותיו של

קרא עוד »

הצטרפת בהצלחה לרשימת הדיוור שלנו!

אנחנו שמחים לראות שהתוכן מוצא חן בעינייכם :) במידה והוא תרם לכם ערך ויש לכם חשק לעזור לנו להגיע לעוד אנשים, נשמח לקבל מכם ביקורת חיובים בגוגל!

5/5
התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן מוריה... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן