fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מעבר לבית אבות: כך תכינו את ההורים שלכם לקראת המעבר

תוכן העניינים:

כאשר אדם אהוב אינו מסוגל יותר לדאוג לעצמו וזקוק לטיפול מסביב לשעון, יש להחליט מה הכי טוב עבורו. בתי אבות מספקים את רמת הטיפול הדרושה, אך עבור חלק מהקשישים הכניסה לבית אבות יכולה להרגיש כמו נטישה של ממש מצד המשפחה הקרובה אליהם. במאמר זה, נדון כיצד להפוך את המעבר לבית אבות לחיובי עבור יקיריכם ונעזור להקל על דעתם לגבי הפרק החדש הזה בחייהם.

לדבר על מעבר לבית אבות מבעוד מועד:

אם אתם חושבים שהגיע העת שההורים שלכם יעברו לבית אבות, תקחו בשחשבון שצריך לדבר איתם על התהליך הזה מבעוד מועד. תדברו איתם על צרכי הטיפול להם, איך הם צריכים ואמורים להסתדר ביומיום כאנשים עצמאיים ולאט לאט תגיעו לרעיון של בית אבות כאפשרות טובה לצרכים שלהם. חשוב מאוד לדבר על זה הרבה זמן מראש בגלל הסיבות הבאות:

זה נותן להם זמן לעקל את הרעיון

אם אתה חושב שמעבר לבית אבות הוא האפשרות הטובה ביותר להורים שלך, יש הרבה דברים שצריך לחשוב עליהם ולארגן. ממציאת בית האבות הנכון ועד לסידור כל ענייני הבירוקרטיה שעלולים לקחת זמן מה. אם תתחילו לדבר על המהלך זמן רב מראש, זה נותן לכולכם את הזמן שאתם צריכים כדי לתכנן הכל כמו שצריך.

הרגשה של שליטה

ההחלטה צריכה להיות משותפת והם צריכים להריגש חלק מקבלת ההחלטות. חשוב שהם יבינו שמעבר לבית אבות הוא צעד שבמקרים מסויימים הכרחי למען ביטחונם ורווחתם, ולא בגלל שאתם כבר לא רוצים אותם בסביבה. החלטה שרירותית חד צדדית עלולה להצטייר כנטישה של ממש ל”סילוק” ההורים בחייכם.

ביחרו ביחד לאיזה בית אבות תרצו לעבור

התשובה לשאלה האם הגיע העת לעבור לבית אבות לא אמורה להיות מיידית וזו החלטה שצריך לגבש אותה באופן רציני. תהליך ההבשלה אמור לקחת מספר שבועות כשמדי כמה ימים צריך לעלות את הנושא ותזכר אותו. כאשר הלך הרוח יתחיל להיות חיובי, אנחנו נעבור לשלב הבא שהוא להתחיל לברר אודות בתי אבות ולבדוק איזה מבין כל האפשרויות הכי יתאים לצרכים של ההורים שלכם. למשל:

מעבר לבית אבות

מיקומו של בית האבות

אתם צריכים לחתור לחפש בית אבות שיהיה קרוב לסביבת המגורים שלכם, מכיוון שאתם רוצים להציג להורים שלכם מצג שבו מאוד חשובה לכם הקרבה כדי שתוכלו לבקר באופן תכוף. המחשבה שאתם תבואו לבקר באופן תכוף מאוד תעודד את ההורים שלכם והם יהיו הרבה יותר חיוביים לתהליך. באופן אישי, אני יכול למאר שמאוד חשוב שלא לאכזב אותם, ובאמת להגיע לבקר בתדירות גבוהה, שכן הבדידות היא השלב הקשה ביותר בחייו של קשיש.

השפה שצוות הטיפול דובר

במידה וההורים שלכם לא דוברים עברית, אלא ששפת האם שלהם זרה, כדאי מאוד לברר האם הצוות הטיפולי / סיעודי דובר שפות נוספות כדי שההורים שלכם יוכלו לתקשר באופן תקין עם צוות המקום. חסך בתקשורת יכול ליצור חששות מאוד גדולים לפני ההחלטה האם לעבור או לא לעבור לבית אבות, ואם ההורים שלכם ידעו מראש שבית האבות החדש דובר את השפה שלהם, הם יהיו הרבה יותר חיוביים לתהליך.

אופי הדיירים של בית האבות

לא בכל בית אבות דרים אותם דיירים. ישנם בתי אבות שאולי יהיו קרובים לבית שלכם, אבל האם הוא כלל מתאים לאוכלוסייה שההורים שלכם משתייכם להם. תשימו לב – ישנם בתי אבות לתשוש נפש, ישנם בתי אבות לדיירים בעלי צרכים מיוחדים, דיירים סיעודיים ועוד. תשאלו את צוות הקבלה מהו אופי הדיור והאוכלוסייה של בית האבות שאתם בוחנים.

הנכדים כגורם מסייע בשיקול מעבר לבית אבות

אם תשלבו את הנכדים בשיקולים, ההורים שלכם יהיו באופן טבעי הרבה יותר חיוביים מתוך רצון לשמח את הילדים, לצייר תמונה של שליטה ובכלל לתת להם מקום להביע את דעתם כדי שכל התהליך יהיה גדול יותר מתא משפחתי קטן, מה שבעצם יסייע בהבנה של ההורים שלכם שאולי באמת הגיע העת לעבור לדיור נוח ומתאים יותר עבורם.

בואו לבחון את בית האבות ביחד עם ההורים שלכם

אל תצאו לבד לראות את בתי האבות שאתם שוקלים לעבור אליהם, אלא שתקחו את ההורים שלכם ביחד אתכם לסבב כדי שהם יוכלו להתרשם בעצמם, וגם להתחיל ליצור בהם התרגשות מהמחשבה על המעבר עצמו. תשאלו אותם מה דעתם, מה הם אהבו, למה הם פחות התחברו וכך גם תוכלו לעזור להם לגבש דיעה.

סיכום

אולי יהיה לכם קל לדעת שהגיע הזמן שההורים שלכם צריכים לעבור לבית אבות, אבל להורים שלכם לא יהיה קל לעקל את הבשורה. ההכנה לקראת המעבר היא קריטית כדי שכל התליך יעבור באופן חלק יחסי ובעיקר כי ללא הכנה נכונה, סביר להניח שבמקרה הטוב, ההורים שלכם יעלבו ובמקרה הרע הם יחשבו שאתם “זורקים” אותם. מעבר קל יבטיח המשך שהות נעים בבית האבות.

 

הכנה מראש מעניקה להם זמן לעקל את הרעיון וגם להרגיש שיש להם שליטה על קבלת ההחלטות.

ההמלצה היא לבדוק בתי אבות לפי המיקומים שלהם, השפה שצוות הטיפול דובר ואופי הדיירים של בית האבות

יש לכם שאלות?
תרצו לקבל עוד פרטים?

צרו אתנו קשר לפרטים נוספים וייעוץ ללא עלות:

כתבות אחרונות:

בתי אבות סיעודיים
בתי אבות

בתי אבות סיעודיים

המקום הטוב ביותר לקשישים סיעודיים ההחלטה להעביר קרוב משפחה או חבר לבית אבות סיעודי היא החלטה מורכבת ומלאת רגשות. מצד אחד, קיים הקושי להיפרד מאדם

קרא עוד »

הצטרפת בהצלחה לרשימת הדיוור שלנו!

אנחנו שמחים לראות שהתוכן מוצא חן בעינייכם :) במידה והוא תרם לכם ערך ויש לכם חשק לעזור לנו להגיע לעוד אנשים, נשמח לקבל מכם ביקורת חיובים בגוגל!

5/5
התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן מוריה... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן