fbpx
Search
Close this search box.

מה זה אלצהיימר ומה הם הסימנים להופעתו?

תוכן העניינים:

מחלת אלצהיימר היא סוג של דמנציה המשפיעה על אנשים ככל שהם מתבגרים. זהו הסוג הנפוץ ביותר של דמנציה, והוא עלול לגרום לבעיות בזיכרון, בחשיבה ובהתנהגות.  במאמר זה נדון בסימנים להופעת אלצהיימר ומה גורמת המחלה הזו.

מה היא מחלת האלצהיימר?

מחלת אלצהיימר היא הצורה השכיחה ביותר של דמנציה, המהווה 60-80% מכלל המקרים. זוהי מחלה מתקדמת, כלומר היא מחמירה עם הזמן. התסמינים הראשונים של אלצהיימר הם בדרך כלל קלים וייתכן שהאדם המושפע לא יבחין בהם. עם זאת, ככל שהמחלה מתקדמת, תסמינים אלו עלולים להיות חמורים יותר ובסופו של דבר יכולים להוביל למוות.
מחלת אלצהיימר היא מחלה הרסנית שיכולה לגזול מאנשים את זיכרונותיהם ואת עצמאותם במהלך הזמן שחולים בה. החלק הגדול ביותר של האוכלוסייה הסובל מאלצהיימר הוא מבוגרים מעל גיל 65.

מה הם הגורמים המזרזים למחלת האלצהיימר?

הגיל הוא גורם הסיכון המשמעותי ביותר למחלת אלצהיימר. רוב האנשים עם אלצהיימר הם בני 65 ומעלה. ככל שאנו מתבגרים, המוח שלנו מתחיל להתכווץ ואנו מאבדים תאי מוח. זה יכול להוביל לירידה בתפקוד הקוגניטיבי ולעלייה בסיכון למחלת אלצהיימר. גורמי סיכון נוספים למחלת אלצהיימר כוללים גנטיקה, בחירות אורח חיים ומצבים בריאותיים. אנשים עם היסטוריה משפחתית של אלצהיימר נוטים יותר לפתח את המחלה בעצמם. אורח חיים שכולל עישון והשמנת יתר יכולות גם להגביר את הסיכון שלך. מצבים בריאותיים כמו סוכרת ולחץ דם גבוה יכולים אף הם לתרום להתפתחות מחלת האלצהיימר. 
אין סיבה אחת למחלת אלצהיימר. במקום זאת, מדובר בשילוב של גורמים שיכולים לתרום להתפתחותו.

מה אפשר לעשות על מנת להפחית את הסיכון לחלות באלצהיימר?

למרבה הצער, אין עדיין תרופה למחלת האלצהיימר. עם זאת, יש דברים שאתה יכול לעשות כדי להפחית את הסיכון שלך לפתח את המחלה הנוראית הזו.

התעמלות

התאמן באופן קבוע. הוכח כי פעילות גופנית משפרת את תפקוד המוח ומפחיתה את הסיכון לדמנציה.

תזונה בריאה

אכל תזונה בריאה. תזונה עשירה בפירות, ירקות ודגנים מלאים נקשרה עם סיכון מופחת למחלת אלצהיימר.

הפסקת עישון

עישון הוא גורם סיכון מרכזי למחלת אלצהיימר. אם אתה מעשן, הפסקת עישון היא אחד הדברים הטובים ביותר שאתה יכול לעשות לבריאות שלך.

הפחתת לחץ ושינה סדירה

מתח יכול לפגוע במוח ולהוביל לירידה קוגניטיבית. מציאת דרכים להפחתת מתח בחייך יכולה לעזור לשמור על המוח שלך בריא ולהפחית את הסיכון שלך למחלת אלצהיימר. בנוסף, שינה חשובה לבריאות המוח, ואנשים שאינם ישנים מספיק נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח מחלת אלצהיימר.

הפחתת לחץ ושינה סדירה

מתח יכול לפגוע במוח ולהוביל לירידה קוגניטיבית. מציאת דרכים להפחתת מתח בחייך יכולה לעזור לשמור על המוח שלך בריא ולהפחית את הסיכון שלך למחלת אלצהיימר. בנוסף, שינה חשובה לבריאות המוח, ואנשים שאינם ישנים מספיק נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח מחלת אלצהיימר.

מחלות רקע

מחלות כמו סוכרת, לחץ דם גבוה ומחלות לב יכולים להגביר את הסיכון שלך למחלת אלצהיימר. אם יש לך מצב בריאותי כרוני, שמור על בריאות ובריאות נפשך על מנת להפחית את הסיכויים לחלות באלצהיימר!

טיפול מקדים יכול להיות מציל חיים!

ביצוע טיפים אלה יכול לעזור להפחית את הסיכון שלך לפתח מחלת אלצהיימר. עם זאת, חשוב לזכור שאין דרך וודאית למנוע את המחלה. אם אתה מודאג מהסיכון שלך לחלות, שוחח עם הרופא שלך! אבחון מוקדם וטיפול במחלת האלצהיימר חשובים לשימור תפקוד המוח ומצבך הבריאותי.

שאלות נפוצות

יש לכם שאלות?
תרצו לקבל עוד פרטים?

צרו אתנו קשר לפרטים נוספים וייעוץ ללא עלות:

כתבות אחרונות:

איש מבוגר ומטפלת
חוק סיעוד

מטפלים סיעודיים 

אם הגעתם למאמר זה כנראה שאתם או אדם קרוב אליכם חושבים על הנושא של מטפל או מטפלת סיעודיים. אולי אתם אפילו כבר נעזרים בשירותיו של

קרא עוד »

הצטרפת בהצלחה לרשימת הדיוור שלנו!

אנחנו שמחים לראות שהתוכן מוצא חן בעינייכם :) במידה והוא תרם לכם ערך ויש לכם חשק לעזור לנו להגיע לעוד אנשים, נשמח לקבל מכם ביקורת חיובים בגוגל!

5/5
התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן מוריה... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן