fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיות מחמד לקשישים: איך הן עוזרות לשפר את הבריאות ואת תוחלת החיים

תוכן העניינים:

הידעתם שחיות מחמד יכולות לעזור לשפר את בריאותם ותוחלת החיים של קשישים? חיות מחמד מספקות חברות, אהבה ותמיכה, מה שיכול להיות מועיל ביותר לקשישים. במאמר זה, נדון בדרכים שבהן חיות מחמד יכולות לעזור לשפר את חייהם של אנשים קשישים. 

חיות מחמד יכולות לעזור לשפר את הבריאות הנפשית והרגשית של קשישים במספר דרכים:

חיות מחמד מספקות תחושת מטרה ומעודדות אנשים לקום ולמעשה נותנת משמעות שעלולה להיות חסרה לקשישים שביומיום שלהם מרגישים בודדים. כאשר יש מישהו שתלוי בנו, אפילו אם זה חתול או כלב, הוא יוצר לנו פעילות יומיומית, וזה חשוב לבריאות הפיזית והנפשית כאחד.

הדאגה הבסיסית לבעל החיים, כמו טיול לעשיית צרכים והאכלה, מגבירים את תחושת המחויבות בקרב הקשיש שדואג להן, שכן הוא צריך לזכור דברים שגרתיים כמו האכלה (בוקר, צהריים וערב). החשש לשכוח לתת אוכל לחיית המחמד מחדדת את החושים ומשפר את הזיכרון.

קשישים וחיות מחמד

שמדובר בגידול חיות מחמד בקרב קשישים, יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון

חיית מחמד צריכה להתאים לאיש שמגדל אותה, הוא צריך להתחבר אליה ולהיות מסוגל לטפל בה ולדאוג לה. לכן רצוי לאמץ חיית מחמד קלה ונוחה לגידול שגם יכולה לספק יתרונות לבעליה:

חתולים

אפשרות מצוינת עבור קשישים היא החתול. חתולים הם בעלי חיים בעלי תחזוקה נמוכה יחסית שיכולים לספק חברות מבלי להיות תובעניים מדי. הם גם שקטים, מה שיכול להיות ברכה עבור קשישים שגרים בסביבה קרובה עם אחרים. בנוסף, הוכח כי חתולים משפרים את הבריאות הנפשית ומפחיתים את רמות הלחץ.

כלבים

חיה נוספת המתאימה לקשישים היא הכלב. כלבים הם חברים נפלאים, והם יכולים לספק פעילות גופנית נחוצה לבעליהם. קשישים שחיים לבד עשויים לגלות שכלב מספק להם תחושת ביטחון ומטרה. כלבים הוכחו גם כמשפרים את הבריאות הנפשית ומפחיתים את רמות הלחץ.

יש גם כמה ראיות מדעיות התומכות ברעיון שחיות מחמד יכולות לעזור לשפר את בריאותם של קשישים. מחקר אחד מצא שלקשישים שהיו בבעלותם כלבים יש סיכוי גבוה יותר לחיות זמן רב יותר מאלה שלא החזיקו כלבים. השפעה זו הייתה בולטת במיוחד אצל קשישים שחיו לבד. מחקרים אחרים הראו שחיות מחמד יכולות לסייע בהורדת לחץ דם, לשפר את רמות הכולסטרול ולהפחית מתח.

ישנן חיות רבות אחרות שהופכות חיות מחמד נהדרות לקשישים. דגים, ארנבות ואפילו זוחלים יכולים להיות קלים לטיפול ולספק חברות. לא משנה איזה סוג של חיית מחמד תבחר, הקפד לעשות את המחקר שלך כדי לוודא שהיא מתאימה לאהובך.

האם ניתן לגדל חיות מחמד בבתי אבות?

התשובה היא כן, אבל יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני קבלת ההחלטה לעשות זאת. ראשית, חשוב לוודא כי בית האבות שתבחרו ידידותי לחיות מחמד. במתקנים רבים יש כללים נוקשים לגבי סוגי חיות המחמד מותרים, וחלקם אינם מאפשרים כלל חיות מחמד. חשוב גם לוודא שנוח לך עם הרעיון של חיית המחמד שלך לחיות בסביבה סיעודית. זה כולל נוחות עם הצוות ועם דיירים אחרים, כמו גם קיום תוכנית כיצד יטופל חיית המחמד שלך בזמן שאתה לא.

אם אתה שוקל להביא חיית מחמד לבית האבות שלך, אנו ממליצים לך לדבר עם הצוות ועם דיירים אחרים כדי לקבל מושג טוב יותר במה מדובר. חיות מחמד יכולות לספק מספר הטבות לקשישים, אך חשוב לוודא שכולם שותפים להחלטה לפני שמתקדמים קדימה.

אז מה הבחירה הנכונה בשבילכם?

אז, כפי שאתה יכול לראות, ישנן דרכים רבות שבהן חיות מחמד יכולות לעזור לשפר את הבריאות ואת תוחלת החיים של קשישים. אם אתה אזרח ותיק ששוקל להשיג חיית מחמד, אנו מקווים שהמאמר הזה היה מועיל. אנו מקווים שעכשיו יש לך הערכה רבה יותר ליתרונות שחיות מחמד יכולות לספק.

חתול

שאלות נפוצות

 כלבים וחתולים הם חיות המחמד הנוחות ביותר לגידול.

כן! חיות מחמד הוכחו גם כמשפרים את הבריאות הכללית והנפשית ומפחיתים את רמות הלחץ.

יש לכם שאלות?
תרצו לקבל עוד פרטים?

צרו אתנו קשר לפרטים נוספים וייעוץ ללא עלות:

כתבות אחרונות:

בתי אבות סיעודיים
בתי אבות

בתי אבות סיעודיים

המקום הטוב ביותר לקשישים סיעודיים ההחלטה להעביר קרוב משפחה או חבר לבית אבות סיעודי היא החלטה מורכבת ומלאת רגשות. מצד אחד, קיים הקושי להיפרד מאדם

קרא עוד »

הצטרפת בהצלחה לרשימת הדיוור שלנו!

אנחנו שמחים לראות שהתוכן מוצא חן בעינייכם :) במידה והוא תרם לכם ערך ויש לכם חשק לעזור לנו להגיע לעוד אנשים, נשמח לקבל מכם ביקורת חיובים בגוגל!

5/5
התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן מוריה... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן