fbpx
Search
Close this search box.

בתי אבות סיעודיים – איך לבחור את המתאים ביותר?

תוכן העניינים:

הגיע השלב שבו אתם צריכים לרשום את יקירכם לבית אבות סיעודי? הבחירה שתעשו תהיה בחירה חשובה מבחינתכם וגם מבחינתם. מהסיבה הזאת אנו מציעים לכם להבין איך בוחרים את בית האבות הסיעודי המתאים ביותר. מה שנכון ומתאים לאחרים, זה לא יהיה בהכרח מה שנכון ומתאים גם בשבילכם. טוב שתשקלו את כל הפרמטרים השונים שיכולים לשנות את שיקול הדעת שלכם. אחרי שתעשו בדיקה מקיפה ויסודית, תוכלו להיות רגועים בהקשר הספציפי הזה. תדעו כי את יקירכם רשמתם לבית אבות סיעודי שנותן עבורו את המקסימום האפשרי. לאחר שזה יקרה תוכלו להיות עם ראש שקט, וגם לדאוג לעצמכם בין היתר. זה שאתם נמצאים סביב קרובי המשפחה הסיעודיים זה ימנע מעצמכם לחשוב עליכם. ברגע שהם נמצאים בבית אבות סיעודי אידיאלי – מפלס הלחץ יורד לגמרי.

בית אבות עם האישורים המתאימים

הבדיקה הראשונה שאותה תצטרכו לעשות תהיה בדיקת האישורים של בית האבות הייעודי. בתי אבות סיעודיים אמורים להיות כאלה שיש ברשותם את כל האישורים הדרושים. בית אבות שלא מחזיק באישורים רלוונטיים יהיה כזה שלא יספק ליקירכם את מה שהם זקוקים לו. לכן תשאלו מראש אילו אישורים מחזיק בית האבות עוד לפני שתעשו בחירה חשובה. אם לא תקבלו תשובה ברורה זה כמובן אמור להדליק לכם נורה אדומה. לא תרצו להכניס ראש בריא אל תוך מיטה חולה, טוב לבחון את העניין הזה מראש. כך לא תגלו בדיעבד כי בית האבות לא נתן את התמורה המתאימה כפי שחשבתם.

המלצות של אנשים אחרים על המקום

אומנם בתי אבות סיעודיים לא תמיד נותנים את אותה התמורה בהשוואה אלה לאלה. עם זאת כן תוכלו להישען על המלצות שונות שניתנות על ידי אנשים שמספרים ממקור ראשון. אותם אנשים היו בדיוק במצב שבו אתם נמצאים כרגע, גם הם חיפשו בית אבות סיעודי ליקיריהם. אחרי זמן מה הם התפנו על מנת לתת המלצה על אותו מקום שדואג לבן משפחתם. אם הם פינו מהזמן כדי לתת המלצה חמה ומחבקת סימן שיש בכל משהו חיובי. מאוד יכול להיות כי בית האבות הסיעודי הזה נותן מעל ומעבר עבור הדיירים ששוהים בו. לא מן הנמנע כי בעתיד גם אתם תמצאו את עצמכם רושמים המלצה על אותו בית אבות.

המיקום של בית האבות בהשוואה אליכם

זה נכון שאתם מוציאים את יקירכם מהבית כי לא עומדת לרשותכם ברירה אחרת. אך אף אחד לא אמר כי אתם צריכים לשים אותם בבית אבות שיהיה רחוק מכם. בכל זאת תרצו לדעת כי מידיי פעם תוכלו להגיע לבית האבות כדי לשמח את בן המשפחה שלכם. זה שהוא לא רואה אתכם ביום יום זוהי גם ככה משימה קשה עבורו. לכן בעת החיפוש אחר בית האבות הסיעודי יהיה עליכם לבחון את המיקום שלו הלכה למעשה. טוב לבחור בתי אבות סיעודיים שיהיו קרובים אליכם לבית או למקום העבודה שלכם.

מכשור רפואי וצוות מטפלים מיומן

ההבדל העיקרית בין בית האבות לבין הבית שלכם הוא המכשור והציוד הרפואי. זוהי הסיבה שבגללה טוב לאנשים סיעודיים להיות בבתי אבות סיעודיים, ולא באף מקום אחר. כדי לעשות את הבחירה הנכונה יהיה עליכם לבחון את הציוד הרפואי שנמצא בבית האבות. טוב יהיה לשאול לגבי צוות המטפלים שנמצא בתוך בית האבות הלכה למעשה. כך תוכלו להשלים את כל חלקי הפאזל מבלי שיהיה אף חלק חסר או לא ברור. האחריות שמוטלת לכם על הכתפיים תהיה לדעת כי בן המשפחה שלכם מקבל טיפול לעילה ולעילה.  

ההרגשה האישית שלכם במקום עצמו

בסוף אל תשכחו כי אתם אלה שמכירים את יקירכם בצורה הכי טובה. אתם יודעים מה טוב בשבילם ומה הם הכי אוהבים לעשות או לקבל. ההרגשה האישית שלכם היא זאת שאמורה להיות הקובעת בסופה של הדרך. המקום שישרה בכם את האווירה הכי טובה אמור להיות המקום שבו אתם צריכים לבחור. אם אין לכם הרגשה טובה לגבי מקום מסוים, אל תיקחו סיכון שעלול להתברר כטעות גמורה. יש סיבה שבגללה אינכם מרגישים בנוח במקום מסוים, גם אם הדברים לא נראים ברורים לעין על הפעם הראשונה.  

למידע נוסות אודות בחירת בתי אבות סיעודיים >> 

לרשימת בתי האבות של רשת מוריה >>

יש לכם שאלות?
תרצו לקבל עוד פרטים?

צרו אתנו קשר לפרטים נוספים וייעוץ ללא עלות:

כתבות אחרונות:

איש מבוגר ומטפלת
חוק סיעוד

מטפלים סיעודיים 

אם הגעתם למאמר זה כנראה שאתם או אדם קרוב אליכם חושבים על הנושא של מטפל או מטפלת סיעודיים. אולי אתם אפילו כבר נעזרים בשירותיו של

קרא עוד »

הצטרפת בהצלחה לרשימת הדיוור שלנו!

אנחנו שמחים לראות שהתוכן מוצא חן בעינייכם :) במידה והוא תרם לכם ערך ויש לכם חשק לעזור לנו להגיע לעוד אנשים, נשמח לקבל מכם ביקורת חיובים בגוגל!

5/5
התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן מוריה... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן