fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תעסוקת מבוגרים בישראל – איזה עבודות מתאימות לגיל השלישי?

תוכן העניינים:

מחפשים דרכים להישאר עסוקים בגיל הזהב? אוהבים תמיד להיות בעשייה? בין אם אתם מחפשים עבודה פשוטה להעביר את הזמן, או שאתם רוצים לעשות שינוי משמעותי בקהילה שלכם, בני הגיל השלישי יכולים למצוא הרבה עבודות מעניינות שיעסיקו אותם. בנוסף, שילוב קשישים בשוק העבודה תורם לא רק לכלכלת המדינה, אלא גם עוזר לאזרחים המבוגרים יותר להרגיש שהם תורמים את חלקם.

אנחנו בקבוצת מוריה, מאמינים בחשיבות שילוב קשישים בשוק העבודה ותמיד שמחים לעזור ללקוחותינו להישאר פעילים. לכן כתבנו עבורכם את המאמר הבא, בו תוכלו לקבל כמה רעיונות טובים למשרות שתוכלו להשתלב בהן, גם אם עברתם את גיל 60.

המצב הנוכחי של השתלבות קשישים בשוק העבודה בישראל

נכון לשנת 2022, ההשתלבות של קשישים בשוק העבודה בישראל עוצמתית יותר מאי פעם.

בפני בני הגיל השלישי קיימות הזדמנויות רבות למצוא משרות המתאימות להם ולהשתתף בכוח העבודה.

לאורך השנים, הממשלות בישראל תמכו בשילוב הגיל השלישי, ועסקים רבים, גדולים וקטנים, שמחים להעסיק עובדים מבוגרים יותר. לקשישים יש פוטנציאל רב לתרום לכוח העבודה בישראל, והם עושים זאת במספרים הולכים וגדלים.

בתי האבות והדיור המוגן של קבוצת מוריה — עוזרים לכם להישאר במיטבכם.

רוצים לשמוע עוד? חייגו אלינו >>>  9078*

עבודות בגיל בשלישי

אתגרים בשילוב קשישים בשוק העבודה

נחטא לאמת אם נתעלם ממספר אתגרים איתם האוכלוסייה המבוגרת יותר בשוק העבודה נאלצת לפעמים להתמודד.
גילנות. בישראל אסור להפלות עובד בגלל גילו, אך לצערנו מדי פעם אנחנו נתקלים בתופעה הזו. אם אתם נתקלים במקרה כזה, חשוב לדווח על כך לבית הדין לעבודה, ולשקול הגשת תביעה.

בתור מחפשי עבודה, אתם יכולים לנסות לפנות לחברות השמה ולבקש מהן שיעזרו לכם למצוא חברות שמוכנות להעסיק עובדים מבוגרים, ולהדגיש הכישורים והניסיון שאתם יכולים להביא.
אתגר נוסף הוא חוסר ניסיון עם טכנולוגיות עדכניות. ניתן להתגבר על כך על ידי מעבר הכשרה ייעודית לעובדים מבוגרים או על ידי פנייה לחברות שמוכנות להשקיע בעובדים מבוגרים.

משרות ועבודות שמתאימות לקשישים

עבודות שאינן מלחיצות ולא דורשות פעילות גופנית רבה

לעובדים מבוגרים רבים אין את אותן יכולות פיזיות כמו לעובדים צעירים יותר. ניתן להתגבר על כך על ידי התמקדות בעבודות שאינן דורשות הרמה כבדה או פעילויות מאומצות אחרות.

משרות המאפשרות גמישות בשעות

קשישים רבים מעריכים את היכולת לעבוד מתי שנוח להם, לכן עבודות שמאפשרות לוח זמנים גמיש יכולות להתאים. בנוסף, לקשישים רבים יש מחויבויות אחרות כמו משפחה או התנדבות, שעליהן הם אינם יכולים לוותר, ולכן הגמישות בשעות היא חובה.

משרות בחברות ותיקות

ייתכן שעובדים מבוגרים לא ירצו להתמודד עם הטרחה של ללמוד תהליכי עבודה חדשניים יותר ועשויים להעדיף עסקים עם סביבת עבודה מסורתית יותר.

לעבוד באינטראקציה חברתית עם אנשים אחרים

לא משנה באיזה גיל, שעמום בעבודה זה לא כיף, ולכן חשוב למצוא עבודה שאינה מונוטונית ומשעממת, אלא כזו שתעורר עניין ותפעיל את המוח. קשישים רבים נהנים מקשר קבוע עם אנשים אחרים, ועבודות המספקות אינטראקציה כזו יכולות להיות מספקות מאוד.

משרות ועבודות בהן קשישים יכולים להשתלב

שירות לקוחות

הדור המבוגר יותר מאופיין בסבלנות שלו, ויודע לתת שירות אנושי ומתחשב. אפשר לעבוד בחברות גדולות ומוכרות שנותנות שירות לאלפי אנשים ביום, או בעסק קטן ואינטימי יותר בו כל לקוח מקבל שירות אישי.

עבודת פקידות

קשישים יכולים למצוא את עצמם בעבודות הכוללות מענה לטלפונים, תיאום פגישות, איתור נתונים שונים ועוד שירותי מנהלה. בדרך כלל מדובר במשרד ממוזג, עם מקום לעובדים להיפגש, לאכול משהו ולשתות קפה, כך שאפשר גם להכיר אנשים.

טיפול בילדים

בתי ספר וגנים תמיד יכולים להרוויח מנוכחות של אדם מבוגר עם ניסיון בהשגחה על ילדים. זה גם מחמם את הלב לראות אותם לומדים דברים חדשים מדי יום, ולשמוע את הצחוק המתגלגל שלהם.

אישה מבוגרת וילדה

לסיכום, קשישים יכולים להיות נכס יקר בכוח העבודה הישראלי, ויש הרבה משרות בהן קשישים יכולים להשתלב בהצלחה. אנחנו מאמינים שלבני הגיל השלישי יש הרבה מה להציע והם עדיין יכולים להיות חברים יצרניים בחברה.
בקבוצת מוריה, אנחנו שמחים לעזור לדיירים שלנו בכל מה שהם צריכים כדי למצוא עבודה, החל מעזרה בכתיבת קורות חיים ועד לסיוע בחיפוש.

במשרות כמו שירות לקוחות, עבודת פקידות, טיפול בילדים וכו!

שילוב קשישים בשוק העבודה תורם לא רק לכלכלת המדינה, אלא גם עוזר לאזרחים המבוגרים יותר להרגיש שהם תורמים את חלקם.

יש לכם שאלות?
תרצו לקבל עוד פרטים?

צרו אתנו קשר לפרטים נוספים וייעוץ ללא עלות:

כתבות אחרונות:

בתי אבות סיעודיים
בתי אבות

בתי אבות סיעודיים

המקום הטוב ביותר לקשישים סיעודיים ההחלטה להעביר קרוב משפחה או חבר לבית אבות סיעודי היא החלטה מורכבת ומלאת רגשות. מצד אחד, קיים הקושי להיפרד מאדם

קרא עוד »

הצטרפת בהצלחה לרשימת הדיוור שלנו!

אנחנו שמחים לראות שהתוכן מוצא חן בעינייכם :) במידה והוא תרם לכם ערך ויש לכם חשק לעזור לנו להגיע לעוד אנשים, נשמח לקבל מכם ביקורת חיובים בגוגל!

5/5
התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן מוריה... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן